Humusowa sałatka z czarnym ryżem

Humusowa sałatka z czarnym ryżem

Bardzo lubię dania, które są połączeniem dwóch różnych pysznych dań. Jeśli nie mogę się zdecydować czy mam ochotę na humus czy na sałatkę ryżową, mogę zrobić 2 w 1.

Sałatka ryżowa to letnia klasyka, ale można ją podkręcić czarnym ryżem, który jest bardziej orzechowy i zdrowszy.

ryz2

Składniki na 4 porcje:
2 szklanki czarnego lub dzikiego ryżu
garść sezamu podprażonego na patelni
ząbek czosnku i sok z połowy cytryny (oba opcjonalnie)
pół szklanki oleju rzepakowego i pól szklanki wody
puszka cieciorki
2-3 łodygi selera naciowego
po pól czerwonej papryki i zielonego ogórka
czerwona cebula
mała puszka kukurydzy z chili
garść orzechów włoskich podprażonych na patelni (do dekoracji)
2 jajka ugotowane na twardo (do dekoracji)
świeżo mielony pieprz (do dekoracji)

 

Jak przygotować sałatkę z czarnym ryżem?

Ugotować ryż zgodnie ze wskazówkami na opakowaniu. Ostudzić.
Sezam zmiksować z oliwą (oraz czosnkiem i sokiem z cytryny, jeśli ich używamy). Dodać garść cieciorki z puszki, pół szklanki zimnej wody i zmiksować na gładki sos. Gdyby sos był za gęsty można dodać jeszcze trochę wody.
Drobno pokroić seler i cebulę, zaś paprykę i ogórka pokroić na większe kawałki. Wymieszać warzywa z ryżem i sosem sezamowym. Dodać jeszcze garstkę cieciorki z puszki i całą kukurydzę z puszki.
Każdą porcję udekorować połówką jajka, orzechami i świeżo zmielonym pieprzem.

ryż

 

 


Related Posts

Szyszki z ryżu z cynamonem

Szyszki z ryżu z cynamonem

Pamiętacie jak robiło się szyszki z ryżu? To smak dzieciństwa, który można kupić na każdym jarmarku i często w parkach. Jednak te kupne nie były robione z najlepszych składników. Różnica w smaku, gdy spróbujemy domowych szyszek jest powalająca. A wystarczy rozpuścić krówki z masłem. Nie […]

Hummus z masłem orzechowym

Hummus z masłem orzechowym

Taki hummus orzechowy to przepyszna klasyka. Jeśli jesteście fanami masła orzechowego, to będziecie zachwyceni. Idealna pasta na letni piknik. Wystarczy trochę warzyw pokrojonych w słupki i mamy gotowe śniadanie czy przekąskę.   Składniki: 400 g ugotowanej i odsączonej ciecierzycy (lub 1 puszka) 4 czubate łyżki […]